با تقویم هایی که بدرقه ام کردند تنها نشسته ام...

با تقویم هایی که بدرقه ام کردند تنها نشسته ام...

به نام بخشنده بزرگ...داور بر حق...

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 26109
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 93
تعداد آنلاین : 1



سیب...!

و سرانجام دفتر سیب حمید مصدق با داستانی بسیار زیبا بسته شد...

 جریان از این قراره که شعر اول رو حمید مصدق گفته بوده  :

 تو به من خندیدی و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من كرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاك
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست كه در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تكرار كنان می دهد آزارم
و من اندیشه كنان غرق در این پندارم
كه چرا باغچه كوچك ما سیب نداشت

بعدها فروغ فرخزاد اومده و جواب حمید مصدق رو اینجوری داده:

من به تو خندیدم
چون كه می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه ی همسایه سیب را دزدیدی

پدرم از پی تو تند دوید
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا كه با خنده خود پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیك
لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاك
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد
گریه تلخ تو را
و من رفتم و هنوز
سالهاست كه در ذهن من آرام آرام
حیرت و بغض تو تكرار كنان
می دهد آزارم
و من اندیشه كنان غرق در این پندارم

كه چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت ...

بعد از چند سال یه شاعر به اسم جواد نوروزی به این دوتا شاعر جوابیه نوشته که با حالتره:

دخترک خندید و
پسرک ماتش برد !
که به چه دلهره از باغچه ی همسایه، سیب را دزدیده
باغبان از پی او تند دوید
به خیالش می خواست،
حرمت باغچه و دختر کم سالش را
از پسر پس گیرد !
غضب آلود به او غیظی کرد !
این وسط من بودم،
سیب دندان زده ای که روی خاک افتادم
من که پیغمبر عشقی معصوم،
بین دستان پر از دلهره ی یک عاشق
و لب و دندان ِ
تشنه ی کشف و پر از پرسش دختر بودم
و به خاک افتادم
چون رسولی ناکام !
هر دو را بغض ربود...
دخترک رفت ولی زیر لب این را می گفت:
" او یقیناً پی معشوق خودش می آید ! "
پسرک ماند ولی روی لبش زمزمه بود:
" مطمئناً که پشیمان شده بر می گردد ! "
سالهاست که پوسیده ام آرام آرام !
عشق قربانی مظلوم غرور است هنوز !
جسم من تجزیه شد ساده ولی ذرّاتم،
همه اندیشه کنان غرق در این پندارند:
این جدایی به خدا رابطه با سیب نداشت.

و آقای رضا نوجوان شعر رو کامل کردن و دفتر سیب بسته شد...: 

من دویدم پی تو 

 چون که می دانستم

تو به چه دلهره از باغچه ام

و برای چه کسی سیب را دزدیدی

پسرک ماتش برد دخترم می خندید

تا که یک لحظه مرا آنجا دید

پدر پیر منم ، باغبان باغچه ی همسایه

نه

خیالم پی آن سیب نبود

بدوم در پی سیب

سیب من ، دختر کمسالم بود

 که پسر آن را چید

دخترم با پسری  بود و در دستش سیب

و در آن لحظه مرا حس عجیب

به سکوتی وا داشت

پسرک وقتی دید

حس غم  ، غصه و افسوس مرا

بغض چشمان پسر جاری شد

دخترم ماتش برد

از نگاه غضب آلود پدر

سیب دندان زده افتاد به خاک

 دخترم رفت و من ، غافل از این

که دلش با پسر باغچه ی همسایه است

من پشیمان ز سکوتی که چرا داشته ام

و پسر با خود گفت:

 که چرا باغچه ی کوچکشان سیب نداشت

دخترم در دل گفت:

کاش این باغچه ی خانه ی ما سیب نداشت

سیب دندان زده هم می دانست

این جدایی به خدا رابطه با سیب نداشت 

و من اندیشه کنان غرق در این پندارم

" کاش ،
 آن لحظه من پیر ،
 در آن باغچه و در پی آن سیب نبود"

   



نظرات شما عزیزان:

maHSa
ساعت16:50---6 ارديبهشت 1392
عـــــالی بـــــود


حسنزاده
ساعت16:04---12 فروردين 1392
وبلاک زیبایی داری خصوصا آهنگش

Hosein Crazy
ساعت0:14---9 فروردين 1392
WoooW Music Zende Yad Khosro Shakibaei :x AsheQ In Musicam NeGhah Dare Khateratame :x Roohesh Shad :x Web Ham Very Nice :x Antice Presstighe :x FaDa Mada Yasi :x KhanOOm Kharazmi Miss Yasamin , Can Are U Forget Kharazmi ?

شبگرد
ساعت2:40---5 فروردين 1392
عشق قربانی مظلوم غرور است هنوز ...

شبگرد
ساعت2:37---5 فروردين 1392


sepide
ساعت15:51---15 بهمن 1391
سلام

خوشحالـ میشمـ بهمـ سري بزني

[چشمک][گل][گل][گل][گل]


amir
ساعت1:59---11 بهمن 1391
salam khanum.manam amir najafi az cloob.webet waqean ghashange.kheili matalebet delneshine.manam web darama wali rush ziyad kar nakardam
unja bebinamet khoshal misham
tanhatarin01.blogfa.com


مهدی
ساعت11:39---23 آذر 1391
سلام دوست عزیز وبلاگت عالیه مطالبه خوبی داری خوش حال می شوم اگه به وبلاگ من هم سری بزنی واگه دوست داشتی نظر هم بذاری اگه از وبلاگم خوشد اومد میتونیم با هم تبادل لینگ کنیم منتظر حضور گرمت هستم [گل]

ادرس وبلاگ
xn--mahde-zdho6d64dca89a.LoxBlog.Com


رضا
ساعت12:07---28 مهر 1391
سلام خانومی
خیلی وبلاگت زیباست
به منم سر بزن


gilda
ساعت15:53---13 مهر 1391
salam golam
webloget kheyli ghashange
dost dashti mano ba esme asire sarnevesht link kon
khosh hal misham
movafag bashi golam
be mamnam sar bezan


سپیده
ساعت10:40---20 مرداد 1391
سلام خییییلییی قشنگ بود
لینکت کردم عزیزم خوشحال میشم به منم سر بزنی


محمد پای بست
ساعت16:09---17 مرداد 1391
سلام. وبلاگ زیبایی دارید

ایوب
ساعت18:35---14 مرداد 1391
سلام

بایک غزلی ساده به روزم
ای کاش بیایی و بخوانی


sajjad
ساعت19:15---4 مرداد 1391

سلام
وب جالبي داريد
به وب من هم سر بزن شايد مطالبش مفيد باشه برات


فرهاد تنها
ساعت21:50---30 تير 1391
ای مارمولک

خوبه وبلاگت بد نیست.
http://yasmin-rain.tk
راستی این دامنه رو من برای این وبلاگت فعال کردم خواستی باهام ارتباط برقرار کنی بهم ایمیل بده Hasani_farhad@yahoo.com
یا بهم اس ام اس بده به عنوان دوست اجتماعی نه دوست پسر و دوست دختر و از این حرفا 09394401584


*sara*
ساعت23:29---22 تير 1391
سلام

نوشته هات قشنگ بود

منم آپم بیاپاسخ: سلام قشنگ بود


*sara*
ساعت23:28---22 تير 1391
سلام
نوشته هات قشنگ بود
منم آپم بیا


سارا
ساعت0:52---22 تير 1391
چه شب است يارب امشب كه ز پس سحر ندارد... من و باز آن دعاها كه يكي اثر ندارد... غلط است اين كه گويند دل به دل راه دارد... دل من ز غصه خون شد دل او خبر ندارد

سلام،من لینکت میکنم به منم سر بزن ،ممنون میشم لینکم کنی




پاسخ: مرسی دوست گلم شعر زیبایی بود بگو با چ اسمی لینکت کنم؟؟


ملوسك
ساعت0:20---22 تير 1391
سلام عزیزم
وبلاگ زیبایی داری
مایل به تبادل لینك با وبلاگت هستم . اگه موافق بودی آدرس منو با نام ملوسك شاپ لینك كن

http://www.malusak72.mihanblog.com

بعد بهم بگو كه تو رو با چه اسمی لینك كنم

موفق باشی


مهدي جون
ساعت10:44---13 تير 1391
وبلاگت قشنگه مثه خودت بانو

monib
ساعت22:14---7 تير 1391
سلام
فرا رسيدن ماه شعبان و اعياد شعبانيه بر شما مبارک
در ختم قرآن کريم که هديه به سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (سلام الله عليه) است با نيَت اينکه همه جوانان انجام دهنده اين ختم به راه راست و حسيني هدايت شوند و به آروزهاي خوب و خيرشون برسند شرکت کنيد
براي شرکت در اين ختم قرآن به آدرس زير برويد


http://www.monib.ir/?page_id=304


vahidkamali
ساعت10:45---7 تير 1391
سلام
وبلاگت خیلی خیلی زیباست

اگه مایل باشی تبادل لینک کنیم


محمدکاظم
ساعت0:43---6 تير 1391
"نشانه های ظهور"
از این به بعد در:
zzzz.jbg.ir


mostafa
ساعت22:49---2 تير 1391
سلام...وب خوشگلی داری..با بعضی اپ هات بغض کردیم...مرسی
پاسخ: نمیخواستم ناراحتت کنم دوستم


قلب یخی
ساعت20:02---31 خرداد 1391
سلام
وب سایت خوبی داری.مطالب قشنگی داری به منم سر بزم


محسن
ساعت0:41---31 خرداد 1391
سلام
وبلاگتون خوب بود
اگه میشه تبادل لینک بکنیم
منو با نام کیوکوشین کاراته ماتسوشیما قاین
به آدرس:http://m2k1.blogfa.com/
لینک کردی خبر بدی


Vahid . Az cloob
ساعت0:08---29 خرداد 1391
در دنیایی که همه یا گوسفندند یا گرگ
ترجیح میدهم چوپان باشم
همدیگر را بدرید
من نی میزنم
♪ ♪♪ ♫


Vahid . Az cloob
ساعت23:58---28 خرداد 1391
Kheyli Qashang Bood YA30http://www.loxblog.ir/images/smilies/smile%20(5).gif

بــــــــــــــــــعضی ها را دَر جوب بایــَد شــُست
تــا لــَجن ها هَمه خوشحــال شــَوند کــه
کــَـثیف تـــَر اَز خوُدشــان هَم هــَست . . .


bande khoda
ساعت1:01---26 خرداد 1391
kheili ghashang bood

bande khoda
ساعت1:01---26 خرداد 1391
kheili ghashang bood

سینا زمان
ساعت18:30---25 خرداد 1391
بیهودگیهایم ساده بود برایم!
وقتی نبودت آسان میشود....
به چه بهایی باید بودنت را خرید....!
چه بهای گزافیست!
جان!


vahidkamali
ساعت17:48---25 خرداد 1391
ووووووووووووو
سلام
چه وب قشنگی
جالبه
به وب ما هم سری بزن


شـــ بــ ــگـ ـرد
ساعت3:05---25 خرداد 1391
وبلاگ زیبایی دارین ....

سعید حسینی
ساعت13:40---22 خرداد 1391
سلام یاسی جون خوبی وبلاگ قشنگی داری

omid
ساعت13:04---21 خرداد 1391
yasamin jan matlabat ghashangan

afshin
ساعت0:11---14 خرداد 1391
سلام وبت قشنگه
توهم مثل من عشق بارونی یه سر به منم بزن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: دخترک باران تاريخ: شنبه 13 خرداد 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

قلب ابر ها تند تند میزند مثل باران... با هر رعد و برق خیالت بارانی میشوم....

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to yasmin-rain.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com